Tuesday, March 27, 2012

Introduction to Cosmoderm


Hi semua. Seperti mana yang kita tahu, Lyda dah janji nak bagi intro dekat anda semua tentang apa itu COSMODERM sebenarnya ?

COSMODERM (sila klik) adalah sejenis produk yang menyediakan HALAL PERSONAL CARE untuk kulit dan badan dengan kandungan bahan yang diperbuat daripada bahan semulajadi. Produk-produk COSMODERM adalah berasaskan ramuan tumbuh-tumbuhan, bunga-bungaan, buah-buahan dan herba. Menarik bukan ? Ohh yeahh ! Oleh itu, kulit tidak terlalu asyik didedahkan dengan bahan-bahan kimia yang berlebihan.

Hello Malaysiann !! COSMODERM is a product from our own country !! *proudproud* Dan memandangkan ia adalah produk keluaran Malaysia, maka ia juga adalah HALAL ! Alhamdulillah. I think this is a great news for all muslims. Sijil halal telah diiktiraf sendiri oleh JAKIM. 



Nak bercerita mengenai product COSMODERM, ada beberapa kategori ;

1) Vitamin E Series
2) Tea Tree Oil Series
3) Invisible Peel
4) Co-Enzyme Q10
5) Light and Bright
6) Body Care

Akan tetapi, untuk entri yang akan datang, Lyda akan share dengan anda tentang produk ;





Ketika ini, Lyda sendiri sedang menggunakan produk Tea Tree ni sebab kulit Lyda jenis yang oily. To be franked (tak baik tipu-tipu okay), sejak pakai produk ni, kulit dah kurang oily. Pada yg ada masalah kulit oily, perasan tak, kalau anda pakai moisteriser, kulit akan bertambah oily ? Sedangkan, kulit kita tetap memerlukan moisteriser especially for working people because one whole day staying in the office with aircond ! Bila kulit berminyak, selalu nya mesti ada masalah acne jugak kan ? So jangan risau, Lyda akan share my amazing experience with COSMODERM later !

Okay, sebelum Lyda terlupa, COSMODERM boleh didapati di PureHealth Pahrmacy, mana-mana independent pharmacies ataupon di ;

  
                     


Soalan : Kenapa COSMODERM tidak dijual di mana-mana supermarket atau hypermarket ?

Jawapan : COSMODERM dalam proses untuk masuk ke department store seperti Parkson, Jusco etc.

Sesiapa yang telah melayari website rasmi COSMODERM (sila klik), pastinya anda dapat lihat produk ini sangatlah affordable !

Soalan : Kenapa Cosmoderm dijual pada harga yang rendah ? 

Jawapan : Kerana COSMODERM adalah produk Malaysia yang dikeluarkan dari kilang di Malaysia. Research and Development dilakukan di Malaysia. Kebanyakkan produk lain, walaupon produk Malaysia, tetapi R&D dan production process dilakukan di luar negara, sebab itu harga mereka mahal. Dan disebabkan COSMODERM segala-galanya dilakukan di Malaysia, 100% tidak diragui status halal nya !



Anda boleh juga LIKE Facebook page : Cosmoderm (Halal Personal Care Products)


Love,
Lyda Rosli.

No comments:

Post a Comment